
Reklamacje
Zasady rozpatrywania reklamacji przez Kruk Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A.
Kto może złożyć reklamację:
Przyjmujemy reklamacje od wszelkich podmiotów i osób fizycznych, które zgłoszą nam zastrzeżenia dotyczące aktywności biznesowej prowadzonej przez KRUK TFI S.A. /dalej zwane Towarzystwem/ oraz funduszy inwestycyjnych, zarządzanych przez Towarzystwo, jak również podmiotów świadczących usługi na rzecz Towarzystwa lub Funduszy.
Jeżeli kontaktują się Państwo z nami w czyimś imieniu, formułującą zastrzeżenia, uprzejmie prosimy o dołączenie do reklamacji pisemnego pełnomocnictwa / chyba że zachodzą szczególne uwarunkowania faktyczne wskazujące na konieczność zachowania innej formy pełnomocnictwa, o czym zgłaszający reklamację zostanie poinformowany/, z którego to pełnomocnictwa jednoznacznie będzie wynikać Państwa upoważnienie do reprezentacji.
W jaki sposób można złożyć reklamację:
Pisemnie: za pośrednictwem poczty lub kuriera na adres siedziby Towarzystwa, lub osobiście w siedzibie Towarzystwa,
adres siedziby ul. Bolkowska 3, 53-612 Wrocław
Elektronicznie: za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres reklamacje@kruktfi.pl
Ustnie: osobiście do protokołu w siedzibie Towarzystwa lub telefonicznie pod numerem (+48) 71 782 30 63,
Faksem: na numer 71 332-15-89
Jak przebiega proces reklamacyjny:
Za datę złożenia reklamacji rozumie się datę jej wpływu do Towarzystwa. Składanie i rozpatrywanie reklamacji jest wolne od opłat.
Powiadomimy Państwa o przyjęciu reklamacji w terminie 7 dni od daty jej otrzymania, poprzez wysyłkę listownego lub mailowego potwierdzenia otrzymania zgłoszenia,
w formie pisemnej lub drogą elektroniczną, o ile Towarzystwo posiada dane umożliwiające nawiązanie kontaktu ze zgłaszającym reklamację, a zgłaszający reklamację nie otrzymał wcześniej informacji o zasadach rozpatrywania reklamacji.
Potwierdzenie przyjęcia reklamacji nie jest odpowiedzią na podniesione w reklamacji zarzuty. W trakcie obsługi Państwa reklamacji możemy się kontaktować w celu uściślenia zakresu zarzutów, doprecyzowania Państwa oczekiwań oraz weryfikacji danych kontaktowych, niezbędnych do wysyłki odpowiedzi.
Czas udzielenia odpowiedzi zależy od zakresu i charakteru zarzutów. Rozpatrzymy Państwa reklamację bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od daty otrzymania przez nas reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji powiadomimy Państwa listownie lub za pomocą poczty elektronicznej.
W szczególnie skomplikowanych przypadkach, kiedy niemożliwe jest rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w podstawowym terminie, powiadomimy Państwa o podjętych przez nas czynnościach w celu wyjaśnienia sprawy oraz określimy nowy termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia na nią odpowiedzi. Wydłużony termin rozpatrzenia reklamacji nie przekroczy 60 dni od dnia jej otrzymania.
Jakie informacje zawrzeć w reklamacji:
Zachęcamy do złożenia reklamacji niezwłocznie po powzięciu przez Państwa zastrzeżeń co do naszej działalności. Precyzyjne podanie poniższych informacji przy zgłaszaniu reklamacji, oraz niezwłoczne zgłoszenie, może ułatwić i przyspieszyć rozpatrzenie zgłoszenia:
Dane osobowe (Kto zgłasza reklamację?)
Imię, nazwisko, adres do korespondencji (kod pocztowy, miejscowość, ulica, numer domu/mieszkania), telefon kontaktowy, adres e-mail, dane podmiotu reprezentowanego w przypadku pełnomocników.
Dlaczego o to prosimy: Zgłoszenie reklamacji anonimowo utrudnia identyfikację okoliczności, które powinny być wzięte pod uwagę przy rozpatrywaniu zgłoszenia. Państwa dane kontaktowe są nam również potrzebne, by skutecznie dostarczyć Państwu odpowiedź na podniesione zarzuty.
Szczegóły dotyczące sprawy (Jakiej sprawy dotyczy reklamacja?)
Okoliczności istotne dla analizy zgłoszenia (Czego dotyczy reklamacja?)
Zachęcamy do uzupełnienia reklamacji o:
- opis okoliczności i faktów, stanowiących podstawę zgłoszenia;
- dokumenty stanowiące poparcie dla podniesionej argumentacji;
- sprecyzowane zastrzeżenia;
- oczekiwany sposób rozwiązania sprawy;
- wskazanie preferowanego kanału przekazania odpowiedzi na reklamację.
Informacje dodatkowe:
- w przypadku sporu, na wniosek klienta instytucji finansowej w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym, może zostać wszczęte postępowanie przed Rzecznikiem Finansowy: rf.gov.pl; Biuro Rzecznika Finansowego Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa /możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozwiązywania sporów/
- przysługuje Państwu również prawo do skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego przeciwko podmiotowi, który nie uwzględnił złożonej reklamacji, a Państwo nie zgadzacie się z jego stanowiskiem
- konsumenci mają możliwość zwrócenia się o pomoc do właściwych miejscowo miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów