FAQ

Czym zajmuje się KRUK TFI S.A.?

KRUK Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. na podstawie zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego z dnia 8 maja 2012 roku zajmuje się  tworzeniem funduszy inwestycyjnych oraz zarządzaniem nimi, jak również reprezentowaniem ich wobec osób trzecich.

Czym są Prokura NFW FIZ oraz Presco NFW FIZ, zwane dalej Funduszami?

Zgodnie z Ustawą z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, fundusz inwestycyjny jest osobą prawną, której wyłącznym przedmiotem działalności jest lokowanie środków pieniężnych zebranych w drodze proponowania nabycia jednostek uczestnictwa albo certyfikatów inwestycyjnych w określone w ustawie papiery wartościowe, instrumenty rynku pieniężnego i inne prawa majątkowe. Są to Niestandaryzowane Fundusze Wierzytelności Fundusze Inwestycyjne Zamknięte, które nabywają wierzytelności od innych podmiotów na podstawie umowy cesji wierzytelności.

Czym zajmuje się firma KRUK S.A.?

KRUK S.A. od wielu lat zajmuje się zarządzaniem oraz obrotem wierzytelnościami. KRUK S.A. kontaktuje się z osobami mającymi zobowiązanie finansowe w stosunku do Funduszu,  na podstawie zawartej z Towarzystwem umowy o zarządzanie wierzytelnościami Funduszy. Tym samym KRUK S.A. wykonuje czynności windykacyjne na rzecz Funduszy.

Z kim mogę się skontaktować w sprawie mojego zadłużenia?

W sprawie zadłużenia prosimy o bezpośredni kontakt z zarządzającym wierzytelnościami Funduszy – KRUK S.A. pod numerem (+48) 71 790 61 61.

W jaki sposób mogę się skontaktować z funduszem Prokura NFW FIZ oraz Presco NFW FIZ?

  • w sprawie zadłużenia prosimy o bezpośredni kontakt z zarządzającym wierzytelnościami funduszy – KRUK S.A. pod numerem (+48) 71 790 61 61.
  • w celu uzyskania informacji dotyczących bezpośrednio Funduszy, prosimy o kontakt z KRUK Towarzystwem Funduszy Inwestycyjnych S.A., będący prawnym reprezentantem Funduszy, za pośrednictwem:
    • infolinii (+48) 71 782 30 63,
    • formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej www.kruktfi.pl.

Z kim skontaktować się w sprawie wystawionego PIT-11?

W sprawie wystawionego PIT-11 prosimy o kontakt pod numerem (+48) 71 790 24 42 lub (+48) 71 769 40 25.

Dlaczego mam się kontaktować z firmą KRUK S.A., skoro wierzycielem jest fundusz?

KRUK jest zarządzającym wierzytelnościami Prokura NFW FIZ oraz Presco NFW FIZ, w związku z tym jest umocowany do prowadzenia czynności windykacyjnych, w celu uzyskania spłaty zadłużenia na rzecz powyższych funduszy.

W jaki sposób mogę złożyć reklamację dotyczącą mojego zadłużenia?

Reklamacja może być złożona w formie:

  • pisemnej na adres: KRUK S.A., ul. Bolkowska 3, 53-612 Wrocław,
  • ustnej – telefonicznie lub osobiście,
  • w formie elektronicznej, za pośrednictwem poczty elektronicznej, pod adresem e-mail: info@kruksa.pl lub za pomocą formularza na platformie ww.e-kruk.pl.

Co powinna zawierać reklamacja?

Reklamacja powinna zawierać numer sprawy w firmie KRUK, opis sytuacji oraz uzasadnienie składanej reklamacji. W przypadku posiadania dodatkowych dokumentów potwierdzających zasadność składanej reklamacji należy je dołączyć do korespondencji.

Jak długo mam czekać na odpowiedź w sprawie reklamacji?

Udzielanie odpowiedzi na reklamację powinno nastąpić w możliwie krótkim terminie, nie dłuższym jednak niż 30 dni od daty jej otrzymania. W uzasadnionych przypadkach, jeżeli rozpatrzenie reklamacji w tym terminie jest niemożliwe, zawiadomimy Państwa w formie pisemnej o przyczynach opóźnienia i nowym terminie rozpatrzenia reklamacji, który nie przekroczy jednak 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiemy na reklamację w formie pisemnej lub na Państwa wniosek pocztą elektroniczną.